پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118672
آغاز حذف دهک‌هاي پردرآمد از دريافت يارانه
تاریخ انتشار : 1393/06/06
نمایش : 1128
معاون اجرايي رئيس جمهور با بيان اينکه طبق قانون دولت موظف است دهک‌هاي پردرآمد متقاضي دريافت يارانه را حذف کند، گفت: از ابتداي شروع اين قانون اين کار صورت گرفته و ما به تعدادي از افراد پردرآمد اطلاع داده‌ايم که يارانه آنان را حذف مي کنيم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمد شريعتمداري در پاسخ به اين سوال که قرار بود بعد از اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها پس از ۳ ماه گزارشي از نحوه اجراي اين قانون و نتايج آن در صحنه اقتصادي کشور ارائه شود، آيا گزارشي از نحوه اجراي اين قانون داريد؟گفت: اجراي قانون هدفمندي يارانه ها در دو بخش انجام شد، اول ثبت‌نام که بايد بر اساس مقررات مجلس شوراي اسلامي به عمل مي آمد که از افراد متقاضي نيازمند در طي ۱۲ روز ثبت نام کرديم و تلاش شد با آرامش کامل هم به شکل مراجعه حضوري و هم استفاده از اينترنت ثبت‌نام کنيم که نزديک به ۷۵ ميليون نفر ثبت نام کردند.

وي افزود: هر سال يکبار زمان ثبت‌نام براي افراد جديدي که مي‌خواهند سرمايه‌گذاري کنند، در نظر گرفته خواهد شد.

شريعتمداري با تاکيد بر اينکه قانون صراحت دارد که يارانه به افراد متقاضي نيازمند تعلق مي گيرد، بيان کرد: در صورت تشخيص غيرنيازمند بودن افرادي که ثبت‌نام کرده بودند، دولت مجاز است که نسبت به حذف آنان اقدام کنند، البته اين قانون به هيچ وجه شامل طبقات پايين و کم‌درآمد جامعه همچون کارمندان دولت، کسبه جز، کارگران و همه افرادي که داراي درآمد محدود هستند، نمي شود.

معاون اجرايي رئيس جمهور تاکيد کرد: بناي دولت به حذف افرادي که درآمد محدود دارند، نيست و هرگز چنين قصدي نخواهد داشت.

وي با بيان اينکه ما بايد در سال هاي آتي قيمت حامل هاي انرژي را به ۹۰ درصد قيمت انرژي در خليج فارس برسانيم، بيان کرد: ما بر اساس قانون بايد گام هايي را در اين زمينه در سال هاي آينده انجام دهيم، اما حتما اين کار را با توجه به شرايط زندگي مردم انجام خواهيم داد نه اين دولت بلکه همه دولت ها علاقه مندند تا همه تلاش خود را تا بهترين شرايط را براي زندگي و رفاه مردم فراهم سازند.

شريعتمداري همچنين در پاسخ به اين سوال که آيا حذف دهک‌هاي پردرآمد که طبق قانون دولت مجاز به حذف آنها است، آغاز شده است، گفت: به صورت محدود اين کار انجام مي شود.

معاون اجرايي رئيس جمهور تصريح کرد: بدون آنکه بخواهيم اعلام عام کنيم، به خود افراد پردرآمد اطلاع داده مي‌شود.

شريعتمداري در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه آيا اين کار تاکنون صورت گرفته است؟، توضيح داد: حتما اين کار شده، از اولي که اين کار صورت گرفته، به يک تعدادي اطلاع داده شده است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html